niedziela, 22 grudzień 2024 r.
Bip
Bezpieczny Powiat K-ki
Bezpieczny Kraków
   Sprawy OSP
 
 Liczba odwiedzin :

 






Kraków ul. Rozrywka 26

bryg. mgr Jacek Hajduk
Dowódca Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej

mł. bryg. mgr inż. Mariusz Bałazy
Zastępca Dowódcy Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej


tel. 12 616-59-40, fax. 12 616-59-49, e-mail: jrg7(at)psp.krakow.pl

 


 

Do zadań jednostki ratowniczo-gaśniczej należy między innymi:

  • organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie pożarów, klęsk żywiołowych lub miejscowych zagrożeń oraz wykonywanie pomocniczych specjalistycznych czynności ratowniczych w czasie klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń przez inne służby ratownicze,

  • sporządzanie dokumentacji z prowadzonych działań ratowniczych,

  • utrzymywanie gotowości do prowadzenia działań ratowniczych,

  • współdziałanie w zakresie prowadzenia działań ratowniczych z innymi podmiotami ratowniczymi i służbami funkcjonującymi w rejonie działania,   - prowadzenie rozpoznania zagrożeń w zakresie niezbędnym do podjęcia działań ratowniczych na obszarze powiatów,

  • organizowanie ćwiczeń i doskonalenia zawodowego.

Powierzchnia obszaru chronionego wynosi około 275 km2 w tym:

  • na terenie miasta Krakowa 18,5 km2,

  • na terenie Powiatu Krakowskiego 257 km2.

Ilość mieszkańców 143 200 w tym:

  • na terenie miasta Krakowa około 106 500,

  • na terenie Powiatu Krakowskiego około 36 700.

Rejon działania JRG nr 7 obejmuje dzielnicę III i XV oraz częściowo dzielnicę IV i XIV miasta Krakowa. Zawarty jest od północy miasta ulicami al. 29 Listopada dalej na południe przez skrzyżowanie ul. Opolskiej z Lublańską do torów kolejowych, Kraków- Łobzów następnie kolejową obwodnicą Kraków- Łobzów, Kraków- Płaszów do ul. Mogilskiej. I dalej na wschód ul. Mogilską następnie Jana Pawła II do węzła im. Gen. Rayskiego, na północ ul. Stelli Sawickiego do skrzyżowania z ul. Bora Komorowskiego, następnie na wschód ul. Okulickiego do ulicy Mistrzejowickiej, dalej ulicą Mistrzejowicką do granic miasta.

Z Powiatu krakowskiego rejon działania JRG nr 7 obejmuje gminy: Michałowice, Słomniki, Kocmyrzów - Luborzyca oraz część gminy Zielonki (sołectwa: Batowice, Boleń, Bosutów, Dziekanowice, Węgrzce).


 


Samochody i specjalistyczne wyposażenie ratownicze JRG nr 7


GBARt Mercedes 2,5/24 - rok produkcji 2011, średni samochód ratowniczo- gaśniczy silnik o mocy 285 KM napędzający dwie osie (4x4) zbiornik wody pojemności 2500 l, autopompa o wydajności 2400 l/min, działko wodno-pianowe o wydajności 1600 l/min, kabina 1+5, wciągarka linowa elektryczna o uciągu 7 ton, wyposażenie specjalistyczne: torba R1, defibrylator, nosze typu deska, kamizelka KED, agregat prądotwórczy o mocy 13 kW, maszt oświetleniowy pneumatyczny 4 x 500 W, pełny ciężki zestaw hydrauliczny „HOLMATRO”, pilarka spalinowa Husqvarna 372XP, piła do cięcia betonu i stali „PARTNER” K 950, pilarka spalinowa MultiCut z łańcuchem typu „bullet”, aparaty powietrzne, podtynkowy detektor napięcia, detektor promieniowania gamma, urządzenie pomiarowe czterogazowe Tetra, podręczny sprzęt burzący, armatura wodno – pianowa, pompa zanurzeniowa „Mast”, pompa turbinowa, motopompa pływająca „Niagara”, specjalistyczna lanca gaśnicza, spalinowy oddymiający wentylator osiowy, zestaw narzędzi burząco-wiercących DeWalt, drabina aluminiowa rozsuwana 10m.


GCBA 5/32 MAN - rok produkcji 2007 ciężki samochód gaśniczy, zbiornik wody 5000 l wody, zbiornik środka pianotwórczego 500 l wydajność autopompy 3200 l/min, silnik o mocy 330 kM napęd 4x4, kabina 1+5 wyposażenie specjalistyczne: torba R1, nosze typu deska, agregat prądotwórczy o mocy 8 kW, maszt oświetleniowy pneumatyczny, najaśnice 2x1000W, agregat oddymiający elektryczny AUER + kołnierze z funkcją wytwarzania piany, aparaty powietrzne wraz sygnalizatorami bezruchu, urządzenie pomiarowe trzygazowegazowe Multigas III, podtynkowy detektor napięcia, armatura wodno - pianowa, 1x stacjonarne działko wodno-pianowe o wydajności 2400l/min oraz 1x działko wodno-pianowe przenośne o wydajności 1800l/min, pilarki spalinowe, podręczny sprzęt burzący, zestaw hydrauliczny „HOLMATRO” PU-30 wraz z nożycami, pompa turbinowa, pompa pływająca „Niagara”, pompa szlamowa WT 20X Honda”, pompa zanurzeniowa „Mast”, drabina aluminiowa D10 W, drabina nasadkowa, elektryczna przecinarka do betonu i stali BOSCH.

 


SCD-37 Iveco Magirus - rok produkcji 2015, drabina mechaniczna o wysięgu 37 m, z silnikiem o mocy 235 KW (320 KM) Euro6, napęd 4x2, masa 16 000 kg, kabina 1+2, drabina z koszem dostosowanym do przewożenia maksymalnie 4 osób (udźwig 400 kg), na pierwszym przęśle zamontowany hak o udźwigu max. 4 000 kg., na ostatnim przęśle suchy pion oraz instalacja wodna w koszu z montowanym działkiem (sterowanym elektrycznie), drabina najnowszej generacji z pełnym sterowaniem komputerowym. Drabina umożliwia ewakuację osoby na noszach dzięki specjalnej przystawce, jak również w koszu można zamontować wysięgnik do prowadzenia działań z użyciem technik ratownictwa wysokościowego. Drabina posiada funkcję „pamięci ruchów” – czyli automatycznego odtwarzania zapisanej w pamięci komputera drogi, którą wcześniej pokonała – do konkretnego punktu jak również automatycznego składania. Dzięki zamontowanemu na samochodzie oraz drabinie oświetleniu przy działaniach w porze nocnej można oświetlić teren akcji. Wyposażenie specjalistyczne: nosze ratownicze montowane w koszu, nosze typu deska, torba R1, agregat prądotwórczy o mocy 9 kWA, armatura wodna, pilarki spalinowe do drewna, aparaty powietrzne, szelki ratownicze.
 

 


SDŁ - samochód dowodzenia i łączności wykorzystywany do wsparcia działań na poziomie taktycznym. Zbudowany na podwoziu Renault Master 150 DCI z napędem 4x2.
Rok produkcji 2007. Jednostką napędową jest wysokoprężny silnik o pojemności 2963 cm3 i mocy 150 KM. Zastosowano manualną sześciobiegową skrzynię biegów. Trzymiejscowa kabina (kierowca i dwóch pasażerów). Tylne koła podwójne (tzw. bliźniak). Na wyposażeniu pojazdu znajduje się m.in. agregat prądotwórczy o mocy 13,4kVA. Pojazd ten ma dwa teleskopowe, pneumatycznie rozkładane maszty antenowe. Za kabiną, umiejscowiono zabudowę pojazdu, która jest w całości wykorzystywana jako przedział operatorski. Zapewnia prowadzenie łączności i możliwość pracy sztabu akcji. Komunikację między operatorami a kabiną kierowcy gwarantuje interkom. Aby wyeliminować wstrząsy i przechyły powstające podczas poruszania się ludzi wewnątrz i na dachu, pojazd wyposażono w rozkładane ręcznie podpory.

Główne elementy wyposażenia wewnętrznego przedziału to:

- dwa obrotowe fotele operatorskie

- pulpit roboczy operatorów,

- szafki na sprzęt biurowy, dokumenty,

- stół roboczy na stałe zamocowany do podłogi,

- telewizor, tablica multimedialna

- sprzęt łączności cyfrowej i analogowej

 


 



 

SLKw Peugeot - rok produkcji 2012 lekki samochód kwatermistrzowski, kabina 1+5, moc silnika 130KM.


 

 



SLOp Suzuki Grand Vitara -
Silnik o zapłonie iskrowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 169kM i pojemności skokowej 2393cm3, 5 drzwiowe nadwozie, ciężar własny 1533 kg, stały napęd na cztery koła 4WD, odpinany hak holowniczy.
 

 


Z życia jednostki

 


 

Statystyka


aktualizacja 2019-06-19 (C) KrK

 
 
 
 
 (c) Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
 Administracja