Kraków ul. Rozrywka 26
|
|
bryg. mgr Jacek Hajduk
Dowódca Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej |
mł. bryg. mgr inż. Mariusz Bałazy
Zastępca Dowódcy Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej |
tel. 12 616-59-40, fax. 12 616-59-49, e-mail: jrg7(at)psp.krakow.pl
Do zadań jednostki
ratowniczo-gaśniczej należy między innymi:
-
organizowanie i
prowadzenie akcji ratowniczych w czasie pożarów, klęsk
żywiołowych lub miejscowych zagrożeń oraz wykonywanie
pomocniczych specjalistycznych czynności ratowniczych w
czasie klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych
zagrożeń przez inne służby ratownicze,
-
sporządzanie dokumentacji
z prowadzonych działań ratowniczych,
-
utrzymywanie gotowości do
prowadzenia działań ratowniczych,
-
współdziałanie w zakresie
prowadzenia działań ratowniczych z innymi podmiotami
ratowniczymi i służbami funkcjonującymi w rejonie
działania, - prowadzenie rozpoznania zagrożeń w
zakresie niezbędnym do podjęcia działań ratowniczych na
obszarze powiatów,
-
organizowanie ćwiczeń i
doskonalenia zawodowego.
Powierzchnia obszaru
chronionego wynosi około 275 km2 w tym:
-
na terenie miasta Krakowa
18,5 km2,
-
na terenie Powiatu
Krakowskiego 257 km2.
Ilość mieszkańców 143 200
w tym:
Rejon działania JRG nr 7
obejmuje dzielnicę III i XV oraz częściowo dzielnicę IV i
XIV miasta Krakowa. Zawarty jest od północy miasta ulicami
al. 29 Listopada dalej na południe przez skrzyżowanie ul.
Opolskiej z Lublańską do torów kolejowych, Kraków- Łobzów
następnie kolejową obwodnicą Kraków- Łobzów, Kraków- Płaszów
do ul. Mogilskiej. I dalej na wschód ul. Mogilską następnie
Jana Pawła II do węzła im. Gen. Rayskiego, na północ ul.
Stelli Sawickiego do skrzyżowania z ul. Bora Komorowskiego,
następnie na wschód ul. Okulickiego do ulicy
Mistrzejowickiej, dalej ulicą Mistrzejowicką do granic
miasta.
Z Powiatu krakowskiego rejon
działania JRG nr 7 obejmuje gminy: Michałowice, Słomniki,
Kocmyrzów - Luborzyca oraz część gminy Zielonki (sołectwa:
Batowice, Boleń, Bosutów, Dziekanowice, Węgrzce).
Samochody i specjalistyczne wyposażenie ratownicze JRG nr
7
GBARt
Mercedes 2,5/24 -
rok produkcji 2011, średni samochód ratowniczo- gaśniczy
silnik o mocy 285 KM napędzający dwie osie (4x4) zbiornik
wody pojemności 2500 l, autopompa o wydajności 2400 l/min,
działko wodno-pianowe o wydajności 1600 l/min, kabina 1+5,
wciągarka linowa elektryczna o uciągu 7 ton, wyposażenie
specjalistyczne: torba R1, defibrylator, nosze typu deska,
kamizelka KED, agregat prądotwórczy o mocy 13 kW, maszt
oświetleniowy pneumatyczny 4 x 500 W, pełny ciężki zestaw
hydrauliczny „HOLMATRO”, pilarka spalinowa Husqvarna 372XP,
piła do cięcia betonu i stali „PARTNER” K 950, pilarka
spalinowa MultiCut z łańcuchem typu „bullet”, aparaty
powietrzne, podtynkowy detektor napięcia, detektor
promieniowania gamma, urządzenie pomiarowe czterogazowe
Tetra, podręczny sprzęt burzący, armatura wodno – pianowa,
pompa zanurzeniowa „Mast”, pompa turbinowa, motopompa
pływająca „Niagara”, specjalistyczna lanca gaśnicza,
spalinowy oddymiający wentylator osiowy, zestaw narzędzi
burząco-wiercących DeWalt, drabina aluminiowa rozsuwana 10m.
GCBA
5/32 MAN - rok produkcji 2007 ciężki samochód
gaśniczy, zbiornik wody 5000 l wody, zbiornik środka
pianotwórczego 500 l wydajność autopompy 3200 l/min, silnik
o mocy 330 kM napęd 4x4, kabina 1+5 wyposażenie
specjalistyczne: torba R1, nosze typu deska, agregat
prądotwórczy o mocy 8 kW, maszt oświetleniowy pneumatyczny,
najaśnice 2x1000W, agregat oddymiający elektryczny AUER +
kołnierze z funkcją wytwarzania piany, aparaty powietrzne
wraz sygnalizatorami bezruchu, urządzenie pomiarowe
trzygazowegazowe Multigas III, podtynkowy detektor napięcia,
armatura wodno - pianowa, 1x stacjonarne działko
wodno-pianowe o wydajności 2400l/min oraz 1x działko
wodno-pianowe przenośne o wydajności 1800l/min, pilarki
spalinowe, podręczny sprzęt burzący, zestaw hydrauliczny
„HOLMATRO” PU-30 wraz z nożycami, pompa turbinowa, pompa
pływająca „Niagara”, pompa szlamowa WT 20X Honda”, pompa
zanurzeniowa „Mast”, drabina aluminiowa D10 W, drabina
nasadkowa, elektryczna przecinarka do betonu i stali BOSCH.
SCD-37 Iveco Magirus - rok produkcji 2015,
drabina mechaniczna o wysięgu 37 m, z silnikiem o mocy 235
KW (320 KM) Euro6, napęd 4x2, masa 16 000 kg, kabina 1+2,
drabina z koszem dostosowanym do przewożenia maksymalnie 4
osób (udźwig 400 kg), na pierwszym przęśle zamontowany hak o
udźwigu max. 4 000 kg., na ostatnim przęśle suchy pion oraz
instalacja wodna w koszu z montowanym działkiem (sterowanym
elektrycznie), drabina najnowszej generacji z pełnym
sterowaniem komputerowym. Drabina umożliwia ewakuację osoby
na noszach dzięki specjalnej przystawce, jak również w koszu
można zamontować wysięgnik do prowadzenia działań z użyciem
technik ratownictwa wysokościowego. Drabina posiada funkcję
„pamięci ruchów” – czyli automatycznego odtwarzania
zapisanej w pamięci komputera drogi, którą wcześniej
pokonała – do konkretnego punktu jak również automatycznego
składania. Dzięki zamontowanemu na samochodzie oraz drabinie
oświetleniu przy działaniach w porze nocnej można oświetlić
teren akcji. Wyposażenie specjalistyczne: nosze ratownicze
montowane w koszu, nosze typu deska, torba R1, agregat
prądotwórczy o mocy 9 kWA, armatura wodna, pilarki spalinowe
do drewna, aparaty powietrzne, szelki ratownicze.
SDŁ -
samochód dowodzenia i łączności wykorzystywany do wsparcia
działań na poziomie taktycznym. Zbudowany na podwoziu
Renault Master 150 DCI z napędem 4x2.
Rok produkcji 2007. Jednostką napędową jest wysokoprężny
silnik o pojemności 2963 cm3 i mocy 150 KM. Zastosowano
manualną sześciobiegową skrzynię biegów. Trzymiejscowa
kabina (kierowca i dwóch pasażerów). Tylne koła podwójne
(tzw. bliźniak). Na wyposażeniu pojazdu znajduje się m.in.
agregat prądotwórczy o mocy 13,4kVA. Pojazd ten ma dwa
teleskopowe, pneumatycznie rozkładane maszty antenowe. Za
kabiną, umiejscowiono zabudowę pojazdu, która jest w całości
wykorzystywana jako przedział operatorski. Zapewnia
prowadzenie łączności i możliwość pracy sztabu akcji.
Komunikację między operatorami a kabiną kierowcy gwarantuje
interkom. Aby wyeliminować wstrząsy i przechyły powstające
podczas poruszania się ludzi wewnątrz i na dachu, pojazd
wyposażono w rozkładane ręcznie podpory.
Główne
elementy wyposażenia wewnętrznego przedziału to:
- dwa obrotowe fotele
operatorskie
- pulpit roboczy
operatorów,
- szafki na sprzęt
biurowy, dokumenty,
- stół roboczy na
stałe zamocowany do podłogi,
- telewizor, tablica
multimedialna
- sprzęt łączności
cyfrowej i analogowej
SLKw Peugeot -
rok produkcji 2012 lekki samochód kwatermistrzowski, kabina
1+5, moc silnika 130KM.
SLOp Suzuki Grand Vitara - Silnik o zapłonie iskrowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa o
mocy 169kM i pojemności skokowej 2393cm3, 5 drzwiowe
nadwozie, ciężar własny 1533 kg, stały napęd na cztery koła
4WD, odpinany hak holowniczy.
Z życia jednostki
Statystyka
aktualizacja
2019-06-19 (C) KrK
|
|