ul. Piłsudskiego 20,
32-050 Skawina
bryg. mgr inż. Radosław Rzońca
- Dowódca Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej
mł. bryg. mgr inż. Jarosław Lach
- Zastępca Dowódcy Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej
tel. 12 276-39-98, 12 276-55-85, e-mail: jrgskawina(at)psp.krakow.pl
Do zadań jednostki
ratowniczo-gaśniczej należy między innymi:
-
organizowanie i
prowadzenie akcji ratowniczych w czasie pożarów, klęsk
żywiołowych lub miejscowych zagrożeń oraz wykonywanie
pomocniczych specjalistycznych czynności ratowniczych w
czasie klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych
zagrożeń przez inne służby ratownicze,
-
sporządzanie dokumentacji
z prowadzonych działań ratowniczych,
-
utrzymywanie gotowości do
prowadzenia działań ratowniczych,
-
współdziałanie w zakresie
prowadzenia działań ratowniczych z innymi podmiotami
ratowniczymi i służbami funkcjonującymi w rejonie
działania, - prowadzenie rozpoznania zagrożeń w
zakresie niezbędnym do podjęcia działań ratowniczych na
obszarze powiatów,
-
organizowanie ćwiczeń i
doskonalenia zawodowego.
Powierzchnia obszaru
chronionego wynosi około 164 km2 , ilość mieszkańców około
58 000.
Granica rejonu od strony
zachodniej i północnej biegnie obwodnicą Krakowa od granicy
miasta Krakowa do zachodniej granicy dzielnicy X (wraz z
odcinkiem obwodnicy od zachodniej granicy miasta Krakowa do
węzła Sidzina) i dalej granicą dzielnicy X do południowej
granicy m. Krakowa obejmując osiedla Sidzina i Tyniec.
Z Powiatu Krakowskiego rejon
działania JRG w Skawinie obejmuje gminy: MiG Skawina,
Mogilany.
Samochody i specjalistyczne wyposażenie ratownicze JRG
w Skawinie
GBARt 2,16/16 Mercedes
Atego -
średni samochód gaśniczy, zbiornik 2500 l wody, zbiornik 250
l środka pianotwórczego, autopompa o wydajności 1600 l/min.
Podwozie Mercedes o mocy 210 kW, zabudowa nadwozia PS
„Bocar” Wrzosowa, kabina sześcioosobowa. Napęd 4x4. Ciężar
14 t. Samochód wyprodukowany w 2011r.
Wyposażenie samochodu stanowi m.in.: zestaw hydrauliczny
Lukas, poduszki pneumatyczne wysokociśnieniowe, skokochron,
zestaw ratownictwa medycznego R1, defibrylator AED Lifepak,
typowy sprzęt gaśniczy, agregat oświetleniowy z masztem
oświetleniowym pneumatycznym, agregat oddymiający Tempest,
piły spalinowe do betonu i stali, piły łańcuchowe do drewna,
pompa pływająca Niagara i pompa elektryczna, urządzenie
pomiarowe do wykrywania stężeń substancji niebezpiecznych i
detektor napięcia, podstawowy sprzęt burzący, drabina
wysuwana dwuprzęsłowa 10m.
GCBARt 5/32 -
ciężki samochód gaśniczy na podwoziu Man TGM, zbiornik wody
5000 l, zbiornik środka pianotwórczego 500 l wydajność
autopompy 3200 l/min, silnik o mocy 330 KM, napęd 4x4,
kabina sześcioosobowa. Samochód wyprodukowany w 2007r.
Wyposażenie samochodu: zestaw hydrauliczny Holmatro, zestaw
ratownictwa medycznego R1, defibrylator AED Lifepak, typowy
sprzęt gaśniczy, agregat oświetleniowy z masztem
oświetleniowym pneumatycznym, piły spalinowe do betonu i
stali, piły łańcuchowe do drewna, agregat oddymiający,
urządzenie pomiarowe do wykrywania stężeń substancji
niebezpiecznych i detektor napięcia, podstawowy sprzęt
burzący, drabina wysuwana dwuprzęsłowa 10m.
GCBA 9,5/68 MAN 6x6 -
Ciężki samochód ratowniczo - gaśniczy. Pojemność zbiornika
wodnego 9500 litrów, pojemność zbiornika środka
pianotwórczego 900 litrów, maksymalna wydajność autopompy:
6800 l/min, typ autopompy: S60NP, napęd: 6x6, kabina 3
osobowa, zabudowa Stolarczyk, wyprodukowany w 2008 roku.
Wyposażenie samochodu stanowi m.in.: dwa ubrania żaroodporne
wraz z łącznością podhełmową, działko wodno-pianowe
przenośne DWP-32,
maszt oświetleniowy 2 x 1000 W, pilarka łańcuchowa,
typowy sprzęt gaśniczy.
GPr 3000 Jelcz 325 -
samochód gaśniczy proszkowy, wyprodukowany w 1985 r.
zbiornik 3000 kg proszku gaśniczego, silnik Jelcz o mocy 110
KM, kabina 1+1+2, ciężar 15,4 t., napęd 4x2.
SLDł Mercedes –
samochód dowodzenia i łączności, na podwoziu Mercedesa 309D,
wyprodukowany w 1979 roku – samochód wyposażony w 4
radiostacje przewoźne, radiostacje nasobne, fax, sprzęt
komputerowy, telewizor LCD, urządzenia elektroniczne
zabezpieczone układem UPS o mocy umożliwiającej bezpieczne
zamknięcie systemu bez utraty danych,
bezprzewodowa
instalacja Wi-Fi, sprzęt nagłośnieniowy, maszty
łącznościowe, agregat prądotwórczy.
SH 25 Man -
podnośnik hydrauliczny z drabiną na podwoziu Man TGL,
rok produkcji 2010, zabudowa wykonana przez Bumar Koszalin,
maksymalna wysokość robocza 25 metrów, maksymalny udźwig
pomostu roboczego 265 kg ( 2 osoby + 85 kg). Ramię
podnośnika wyposażone jest w układ doprowadzenia wody do
prowadzenia akcji gaśniczych z kosza. Pomost wyposażony w
spornik do mocowania noszy.
Ponadto na wyposażeniu podnośnika znajduje się między
innymi: skokochron, nosze typu „deska”, piła łańcuchowa,
aparaty powietrzne, szelki bezpieczeństwa,
SLKw – Peugeot Expert -
samochód przeznaczony do zaopatrzenia kwatermistrzowskiego
oraz holowania przyczepy z łodzią. Wyprodukowany w 2011
roku, obsada 6 osobowa. Na wyposażeniu znajduje się agregat
prądotwórczy przenośny – 1.5 kW.
SLRr Hyundai Tucson 4WD -
jest samochodem lekkim rozpoznania ratowniczego z napędem
terenowym. Posiada sprzęt łączności radiowej, wyposażenie
podstawowe dowódcy akcji ratowniczej oraz megafon.
Quad KYMCO 700I - na lekkiej przyczepce, przeznaczonej
do szybkiego transportu podczas działań gaśniczych jak i
miejscowych zagrożeń. KYMCO to przede wszystkim maszyna do
poruszania się w najtrudniejszych warunkach terenowych który
charakteryzuje się pojemnością 695,20 cm3, generuje 46,24 KM
przy 6500 obr/min. Do wyhamowania tego, ważącego 383kg
sprzętu, służy podwójny hamulec tarczowy z przodu, oraz
wielotarczowy, uszczelniony z tyłu. Wszystko to pozwala na
pokonywanie najbardziej wymagającego terenu w każdych
warunkach pogodowych. Quad wyposażony jest w napęd 4x4, dwa
kaski, dwie pary rękawic, wciągarkę oraz ochraniacz na
kręgosłup. Quad posiada homologację na poruszanie się po
drogach publicznych co ułatwia szybki dojazd na miejsce
zagrożenia.
Łódź śrubowa ratownicza -
aluminiowa z silnikiem śrubowym MERCURY Mariner 22kW , łódź
służy do przewozu sprzętu ratowniczego oraz do
przeprowadzania ewakuacji z zagrożonych rejonów. Wyposażona
w: bosak, kamizelki ratunkowe, kotwice, linę pływającą na
bębnie 50m, linę cumowniczą, rzutkę ratowniczą, wodery oraz
wiosła.
Ponton ratowniczy
- pneumatyczny z silnikiem przepływowym JET 20 zaburtowym.
Służy do przewozu sprzętu ratowniczego oraz do
przeprowadzania ewakuacji z zagrożonych rejonów. Wyposażona
w wiosła, koło ratunkowe oraz linę cumowniczą.
Łódź śrubowa płaskodenna MARINE model JON
- max obciążenie 5 osób lub 460 kg, silnik o mocy 20 KM
Honda, łódź służy do przewozu sprzętu ratowniczego oraz do
przeprowadzania ewakuacji z zagrożonych rejonów. Wyposażona
m. in. w: koło ratunkowe, linę 50 m na bębnie, wiosła.
Przyczepa wężowa –
jedno osiowa, przeznaczona do przewozu węży tłocznych
W-75, zasięg taktyczny 480 metrów. Wyposażona w klucz i
stojak hydrantowy oraz rozdzielacz.
Przyczepa towarowa kwatermistrzowska Wiola
– dopuszczalna ładowność 570 kg. Rok produkcji 2013.
Statystyka
aktualizacja
2019-06-19 (C) KrK
|
|